Wynik Trzaskowskiego w 2025 roku jest zbliżony do średniej ogólnopolskiej dla pierwszej tury i wskazuje, że Skierniewice pozostają miastem o silnych sympatiach centrowo-liberalnych, choć w pierwszej turze elektorat jest bardziej rozproszony.

Wynik Trzaskowskiego w 2025 roku jest zbliżony do średniej ogólnopolskiej dla pierwszej tury i wskazuje, że Skierniewice pozostają miastem o silnych sympatiach centrowo-liberalnych, choć w pierwszej turze elektorat jest bardziej rozproszony.

19 maja 2025 r. – Rafał Trzaskowski zwyciężył (34,38% głosów) w pierwszej turze wyborów prezydenckich w Skierniewicach – wynika z oficjalnych danych Państwowej Komisji Wyborczej. Frekwencja w mieście wyniosła aż 71,69. To plasuje Skierniewice wśród najbardziej aktywnych wyborczo ośrodków w kraju.

Karol Nawrocki wygrał we wszystkich gminach wiejskich, zdobywając nawet powyżej 50% głosów (gm. Głuchów). W powiecie bardzo dobre wyniki osiągnęła Konfederacja – Mentzen i Braun razem zdobywają od 20 do 25% w wielu gminach.

Rafał Trzaskowski uzyskał najlepszy wynik wśród głosujących w mieście. Karol Nawrocki po intensywnej kampanii, uzyskał solidne poparcie.

Wyniki głosowania w Skierniewicach

  • Rafał Trzaskowski (Koalicja Obywatelska) – 8 498 głosów (34,38%)
  • Karol Nawrocki (Prawo i Sprawiedliwość) – 7 118 głosów (28,80%)
  • Sławomir Mentzen (Konfederacja) – 3 055 głosów (12,36%)
  • Szymon Hołownia (Trzecia Droga) – 1 296 głosów (5,24%)
  • Adrian Zandberg (Lewica) – 1 268 głosów (5,13%)
  • Grzegorz Braun (Konfederacja) – 1 266 głosów (5,12%)
  • Magdalena Biejat (Lewica) – 1 100 głosów (4,45%)
  • Krzysztof Stanowski – 339 głosów (1,37%)
  • Joanna Senyszyn – 293 głosy (1,19%)
  • Marek Jakubiak – 252 głosy (1,02%)
  • Artur Bartoszewicz – 156 głosów (0,63%)
  • Maciej Maciak – 46 głosów (0,19%)
  • Marek Woch – 29 głosów (0,12%)

Wyniki wskazują na silną polaryzację polityczną, ale również na rosnące znaczenie kandydatów spoza dwóch największych bloków partyjnych. Warto zauważyć, że zarówno Mentzen, jak i Braun (5,12%) łącznie uzyskali w mieście ponad 17% głosów.

Wyniki Szymona Hołowni i Adriana Zandberga (po ok. 5%) wskazują, że elektorat centrowy i lewicowy jest obecny, ale rozproszony. Magdalena Biejat otrzymała 4,45%, co w sumie daje lewicy ponad 10% poparcia w Skierniewicach.

Znamy też oficjalne wyniki wyborów prezydenckich w Skierniewicach i gminach powiatu skierniewickiego. Wyniki głosowania wyraźnie pokazują zróżnicowanie preferencji politycznych między miastem a terenami wiejskimi.

Skierniewice – poparcie dla opozycji, wysoka frekwencja

W samych Skierniewicach zwyciężył Rafał Trzaskowski, zdobywając 34,38% głosów przy rekordowej frekwencji 71,69%. Drugie miejsce zajął Karol Nawrocki (28,80%), a trzecie Sławomir Mentzen (12,36%). W mieście wyraźnie dominowały głosy oddane na kandydatów opozycyjnych wobec PiS oraz ugrupowania centrowe i liberalne.

Gminy powiatu skierniewickiego – dominacja prawicy i Konfederacji

W gminach wiejskich powiatu skierniewickiego zdecydowanie zwyciężał Karol Nawrocki, uzyskując od 38% do ponad 56% głosów (patrz tabela). W większości gmin drugie miejsce zajmował Sławomir Mentzen (Konfederacja), a trzecie – Rafał Trzaskowski. Wyniki Trzaskowskiego na terenach wiejskich były znacząco niższe niż w mieście, zazwyczaj oscylowały wokół 10–18%. Konfederacja (Mentzen i Braun) notowała w sumie nawet ponad 25% poparcia w niektórych gminach.

Wyniki głosowania w powiecie:

Gmina

Frekwencja (%)

Trzaskowski (%)

Nawrocki (%)

Mentzen (%)

Braun (%)

Skierniewice (miasto)

71,69

34,38

28,80

12,36

5,12

Skierniewice (gmina)

70,21

18,74

38,98

17,00

8,05

Bolimów

66,54

18,19

38,59

18,93

8,26

Lipce Reymontowskie

70,65

12,84

47,63

16,71

8,84

Maków

69,21

13,31

43,13

18,33

8,44

Głuchów

75,20

7,17

56,39

18,28

6,64

Słupia

72,68

10,50

49,40

18,53

7,33

Godzianów

71,87

10,09

48,77

18,85

7,50

Nowy Kawęczyn

67,38

16,12

42,43

18,95

7,95

Kowiesy

66,22

17,64

39,10

18,38

10,0

  • Karol Nawrocki wygrał we wszystkich gminach wiejskich, zdobywając nawet powyżej 50% głosów (gm. Głuchów).
  • Konfederacja osiąga bardzo dobre wyniki w powiecie – Mentzen i Braun razem zdobywają od 20 do 25% w wielu gminach.

Porównanie wyników Rafała Trzaskowskiego w Skierniewicach:
wybory 2020 vs 2025

Wybory prezydenckie 2025 – Skierniewice (I tura):

  • Rafał Trzaskowski: 8 498 głosów (34,38%)
  • Frekwencja: 71,69%

Wybory prezydenckie 2020 – Skierniewice (II tura):

  • Rafał Trzaskowski: 14 904 głosy (57,26%)
  • Andrzej Duda: 11 122 głosy (42,74%)
  • Frekwencja: 72,09%

W 2025 roku Rafał Trzaskowski zdobył w Skierniewicach 34,38% głosów w pierwszej turze, co oznacza, że utrzymał pozycję lidera, ale poparcie jest wyraźnie niższe niż w drugiej turze w 2020 roku (57,26%).

Anna Wójcik-Brzezińska

Anna Wójcik-Brzezińska

napisz maila ‹
ostatnie aktualności ‹

Jak oceniasz ten artykuł?

Głosów: 14

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    ZASKAKUJĄCY
    ZASKAKUJĄCY
  • 2
    PRZYDATNY
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY
    NIEPRZYDATNY
  • 0
    WKURZAJĄCY
    WKURZAJĄCY
  • 3
    BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

85Komentarze

dodaj komentarze

Portal eglos.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wpisu. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • Gość
    ~Mieszkaniec 85 6 dni temu

    Więcej nie będziecie normalnych ludzi wyzywać od ciemnogrodów!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 84 12 dni temuocena: 100% 

    Jeszcze do tych wszystkich niech wezmą Wałęse , który kłamał i jego nie prześwietlili.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~wyborca 83 13 dni temuocena: 100% 

    jak czytam te komentarze to można usprawiedliwić babcię Kasię z eskortą ,można usprawiedliwić komosę który składa wienieć z tabliczką jakoby Prezydent Kaczyński zamordował96 osby chociaż nie było wyroku ,Tusk może uczestniczyć w ustawkach, Kwaśniewska może mówic jak czysty powinien być Prezydent,a czy jej był choć niejednokrotnie w oficjalnych uroczystościach trzeba było go podtrzymywać. Ale dla was to wszystko kłamstwo , albo ciemnogród

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~pani 82 13 dni temuocena: 100% 

    Do myślącego! To środowisko lewackie proponuje młodzieży Prowadzanie ludzi na smyczy całych wytatuowanych ,bez religii bez żadnych wartości. Już w szkołach nikt nad tym nie panuje. Tak Tusk brał udzial w ustawkach i wywijał na nim szlauchem z metalową końcówką .Tylko jednemu wolno ,a drugiemu nie.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~dziewczyna 81 13 dni temu

    Do Mirka .Tak Byłam na marszu DLa Polski i nie musiałam mieć sokolego wzroku bo prawie weszłam na babcie Kasię z jej eskortą właśnie porowadzli ją na marsz Traskowskiego. Zauważam rożnicę na wielką niekorzyść wszędzie . Czy prezydenta sąd uznał winnym tej katastrofy ,żeby ktoś składał wieniec ,że jest winny śmierci 96osób.gdzieś jest granica!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mirek 80 13 dni temu

    Pisz, chętnie poczytam o tych zauważanych przez Ciebie wielkich różnicach na niekorzyść, co Ci zabrali, bo przecież coś musieli skoro tak się zmieniło na gorsze ale tak z ręką na sercu, Dla Polski. Tzw. babcia Kasia może i była eskortowana ale wcale mnie to nie dziwi, jest starszą osobą, posiada mieszkanie, a Karol był blisko. Kończąc, a czy sądy w ogóle skazały kogokolwiek za tę katastrofę!!?? No ale to jest przecież co innego, tutaj można bezkarnie oskarżać o rzekome zamordowanie brata!! Zapewne teraz wjedzie hasło: "Bo sądy są złe" ale tylko teraz bo jak orzekały po naszej myśli to były dobre. Masz rację, gdzieś jest granica.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Dziewczyna 79 13 dni temuocena: 29% 

    Byłam na marszu za Polską ! A tu słynną babcię Kasię eskortowało 6 policjantów, a jak pan Kaczyński składa wieniec pod pomnikiem Soleńskim to trzeba robic raban i nie ma eskorty dla tych ludzi Wstyd! w jakim kraju my żyjemy i oni chcą łączyć (kogo?) a premier wyzywa od ganksterów choć sam taką gangsterkę uprawiał. Wstyd!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mirek 78 13 dni temuocena: 67% 

    Dziewczyno Twój wpis sugeruje, że byłaś naocznym świadkiem tej sytuacji więc albo masz sokoli wzrok albo, co gorsza, pomyliłaś marsze. Przypominam, że gdy Pan Kaczyński był u władzy zamykane były całe ulice żeby mógł złożyć kwiaty. Może nie jest doskonale ale czy zauważasz różnice w skali?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Pani 77 13 dni temuocena: 40% 

    No Tak! Bierzcie przykład z celebrytek Ostrowskiej, Rozenek oni nie pozwolą aby im wchodzono w życie prywatne ,a Nawrockiemu to mozna nie moze miec nieslubnego dziecka ,nie moze być kibolem chociaż Tusk moźe ,nie może mieć tatuaży i to nie jest zaglądanie do łózka Bo im wszystko mozna wielkie gwiazdy.Wstyd!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Myślący 76 13 dni temuocena: 50% 

    Czy Tusk brał udział w ustawkach? Czy Tusk brał snusy publicznie? Czy Tusk jest wytatuowany? Nie wypisuj głupot usprawiedliwiających Nawrockiego, ponieważ to są rzeczy, które z oczywistych względów nie powinny mieć miejsca - i każdy polityk, który sobie na takie rzeczy pozwoli, po prostu wywoła sensację. A jak Pani nie widzi problemu, to proszę napisać tutaj, że bez problemu by akceptowała Pani takie zachowanie u własnego dziecka: -palenie papierosów, -branie snusów, -tatuowanie skóry -udział w ustawkach. Nie wstyd Pani?, proszę się zastanowić, co jest w porządku: dla zdrowia własnego, bezpieczeństwa innych, i samej kultury osobistej!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator z Miasta 75 13 dni temuocena: 75% 

    Różnica, której Pani zdaje się niedostrzegać, jest taka, że Rozenek, Ostrowska i kilka innych nie kandyduja na nawyższy urząd w państwie. O wspomnianych "gwiazdach" nie musimy wiedzieć tyle, co o kandydacie na prezydenta. On ma reprezentować Polskę na zewnątrz! Rozmawiać z najważniejszymi tego świata o sprawach, które dotyczą każdego z nas bez względu na przekonania, wyznanie i poglądy. Jak ma reprezentować, jak rozmawiać? W przerwach na snusa czy między kolejnymi ustawkami? Bez decyzji prezesa? A może z oficjalnego rautu wyjdzie bo musi coś wciągnąć? I jeszcze a propos przyszłych komentarzy pełnych miłosierdzia - "Nie mów Fałszywego świadcectwa przeciw bliźniemu swemu".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mirek 74 13 dni temuocena: 75% 

    To już jest jakaś shiza. Ilość kłamstw i półprawd w jednym krótkim wpisie godna paskowego z tv Republika.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Kobieta 73 13 dni temuocena: 100% 

    Zapomnieli w debatach obiecać że zlikwidują immunitet.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Kobieta 72 13 dni temuocena: 100% 

    Zapomnieli w debatach obiecać że zlikwidują immunitet.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Maria 71 14 dni temu

    Proszę obejrzeć film Polowanie emitowany wczoraj. Tak się niszczy ludzi uczciwych

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Hehe 70 14 dni temu

    No tak, nagle wzrośnie sprzedaż landrynek. Wśród pełnoletnich uczniów, studentów i pracowników. W każdej chwili będą wkładać do buzi, i nikt nawet nie zauważy, nie trzeba się krępować jak w przypadku wychodzenia na fajki.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 69 15 dni temuocena: 33% 

    Nawrocki nic nie może Ubeswłasnowolnić ,będziecie mieć z głowy. Nie bedziecie musieli tak szaleć!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Dealer landrynek 68 14 dni temuocena: 100% 

    Mądrego to dobrze posłuchać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~555 67 15 dni temu

    A co to, a co to się dzieje? Czemu w sieci rozpętała się jakaś afera snusowa? Ludzie co wy bierzecie? Jakieś woreczki sobie do ust wkładacie, które zastępują wyroby nikotynowe. Chore... i podobno młodzi to lubią.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Małolata 66 13 dni temu

    Tylko młodzież i nieletni mogą, dorosłym szkodzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 65 15 dni temuocena: 50% 

    Jeśli ktoś podpisuje się historyk to powinien być obiektywny .Nie zamierzam nikogo obrażać ale fakty są faktami i jakoś naszą rodzinę nikt nie przeprasza. Dziś jest takie samo kłamstwo jednym wolno ,a innym nie. Bo jedni to inteligencja ,a drudzy to ciemnogród. Ta inteligencja to może w marszach nawet ludzi prowadzać na smyczy całych w tatuażach i to jest wolność, a Nawrockiego rozebrali do naga i zakwestionowali jego tatuaże. Tusk może być kibolem ,a Nawrocki przestępca.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~333 64 15 dni temu

    Dalsza część: Żyć należy tak, żeby być jak najmniej zależnym od inny, a zwłaszcza od polityków, którzy więcej mówią niż robią, i nie ponoszą odpowiedzialności za brak zrobienia tego, czego się deklaruje - to już zwykły pracujący człowiek musi się więcej w pracy starać, żeby swoje stanowisko utrzymać. Nie głosuje, nie narzekam, i czuję się z tym dobrze. A reszta wierząca w innych, niech się kłóci i żyje rozczarowaniami, każdy ma wybór.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~333 63 15 dni temu

    Tatuaże, palenie papierosów, e-papierosów, potrzeba spożywania alkoholu, czy innych substancji, to czynniki prowadzące do chorób i innych problemów społecznych. Dzieciom byś wyjaśnił, że to dobre i potrzebne człowiekowi? Rozum mówi NIE. Dorosłym byś to polecił? Rozum mówi NIE. Podobnie osoba, która pomaluje sobie włosy na zielono będzie postrzegana jako człowiek z problemem. Ale jak jakiś "idol" będzie tak wyglądał i inni zaczną go naśladować, to zacznie się tłumaczenie, że to 'modne" i "fajnie" widziane - ale dla kogoś, kto myśli samodzielnie, i nie ma potrzeby wzorować się na innych, to będzie nadal "nienormalne", i wskazywało na to, że człowiek z zielonymi włosami ma problem. I tu nie chodzi o dzielenie na inteligencje i ciemnogród, tylko o zdrowy rozsądek. Nie głosowałem i nie będę głosował, ponieważ żaden kandydat mnie nie przekonuje, i nie czuję, żeby zasługiwał na mój głos - jak wierzysz w jednego czy drugiego to sobie popieraj.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 62 16 dni temuocena: 50% 

    Pan przytacza Witosa ,a ja przytoczę ludzi którzy walczyli o wolną Polskę a po zakończeniu wojny musieli zginąć z rąk Polaków na rozkaz sowietów. I gdyby za przeproszeniem pan dostał w dupę od komunistow jak moja rodzina to by ich poznawał na odległosc.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 61 16 dni temuocena: 0% 

    Panie historyku właśniewy już wszystkich osądziliście . Czy z pozycji obywatela uważa pan ,że sądy działają naprawdę sprawiedliwie. Już pan wie ,że ta pani była złodziejem ,a Giertych nim nie był.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Gość 60 13 dni temu

    Co wolno wojewodzie to nie to tobie smr....e.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 59 15 dni temu

    Bardzo Panu i Pana rodzinie współczuję. Każda niesprawiedliwość jest godną potępienie. Nie daje jednak prawa do poniżania innych. A już dlaczego mnie Pan obraża - nie rozumiem. Dlatego pozwolę sobie zakończyć tę dyskusję już teraz aby nie zabrnął Pan zbyt daleko.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 58 16 dni temu

    Historyk raczej nikogo osądził. Podał fakty a ciężaru podanych faktów nie sposób porównać z tym co dzieje się dzisiaj

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 57 16 dni temuocena: 50% 

    Co szkodzi obiecać! Bo dzisiaj też wtrącaja do więzień.Nawet matkę od chorego dziecka za urzędnicze przewinienie. Oby Polska trwała wiecznie!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Historyk 56 16 dni temuocena: 50% 

    Porównanie złodzieja z okradanym

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Historyk 55 16 dni temuocena: 100% 

    "A Polska winna trwać wiecznie" - powiedział Wincenty Witos i przez ówczesną prawicę, której licznych bohaterów wątpliwej konotacji i zasług dzisiejsza nosi na sztandarach, został wtrącony do więzienia za swoje poglądy.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 54 17 dni temuocena: 31% 

    No wiadomo dla komusiów maż stanu to Tusk kłamca od rana do wieczora. Przypomnijcie wszystkie jego wypowiedzi ,to przecież nie pisowcy mówili tylko wasz niby mąz stanu. Taki człowiek nie powinien być jednego dnia w polityce Wstyd! Czy teraz w spółkach są konkursy ,czytam tam przypadkiem nie rządzą platformiarze. A po 1989 to kto najbardziej się uwłaszczył ,oczywiście komusi. Do dzis w miescie Skierniewice najbardziej komunistyczny człowiek juz jako dziadek pracuje u boku prezydenta. Już naewt jego dawna siedzba jest sprzedana , a on wciąz. Moze dlatego taka wścieklosć!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~wyborca 53 17 dni temuocena: 25% 

    Może i Nawrockiego po śmierci docenią jak dziś zaczynają mówic o Kaczyńskim jak o mezu stanu. A co z nim wyczyniali mówili jak poleciał do Gruzji "jaki Prezydent taki zamach" i wiele jeszcze brudniejszych rzeczy.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Hm 52 17 dni temu

    I dla jasności: Kaczyński jako człowiek wydawał się w porządku, bardziej otwarty, przyjazny niż jego brat, to trzeba przyznać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Hm 51 17 dni temuocena: 50% 

    Mąż stanu - to może dla wyborców PiS. Był sobie prezydentem jakim był wg reszty, na pewno bardziej niezależnym niż Duda, ponieważ obok siebie miał brata, którego nie musiał się obawiać, i do tego całą partię, gdzie razem z bratem byli najważniejsi. Duda/Nawrocki to ludzie, którzy bez Kaczyńskiego mogą niewiele, co prawda Duda już nie musi zabiegać o poparcia prezesa, i to zaczęło korzystniej działać na jego wizerunek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~wyborca 50 17 dni temuocena: 75% 

    No tak A czy rozdawanie stanowisk tak jak Trzaskowski już kusi Zandberga posadą ministra to nie rozdawnictwo. Nie łudżmy się wszyscy do koryta wyborcy są doceniani tylko w czasie wyborów . Tak krytykowali PIS za rozdawnictwo (trochę biednym ludziom pomogli) ,a teraz za Po zmieniło sie to ,że rozdają swoim.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator z miasta 49 17 dni temuocena: 60% 

    Tak dla przypomnienia - spójrzcie proszę na apolityczny skład zarządu Narodowego Banku Polskiego, na zarządy i rady nadzorcze banków, spółek z udziałem Skarbu Państwa TVP i PR. Przez osiem lat, bez konkursów powoływano ludzi całkowicie pozbawionych doświadczenia i wiedzy, o kompetencjach nie wspominając, bo wystarczyła legitymacja lub znajomości na Nowogrodzkiej. Prawo stanowiono bez poszanowania elementarnych zasad a nominacje wręczano pod osłona nocy. Przed 1989 rokiem też tak było i mimo, że wszyscy politycy tej tzw. prawicy, jak jeden mąż odżegnują od tamtych doświadczeń, to czerpią garściami z doświadczeń towarzyszy. I jeszcze mają czelnośc pouczać i moralizować!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~wyborca 48 17 dni temuocena: 75% 

    DoAaaTak właśnie wszyscy mają być zdolni ,bogaci ,resztę unicestwić . Nie trzeba będzie nikomu pomagać bo to generuje inflacje. A mnie się wydaje ,że obowiązkiem państwa jest dbanie o wszystkich a wszczególności o biednych. Wielu bogatych również może zostać biednymi . Nie zbadane są wyroki Boskie .

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~klasa średnia 47 17 dni temuocena: 83% 

    We wszystkim musi być równowaga bo inaczej ci tzw. bogaci szybko staną się biednymi lub stwierdzą, że nie opłaca im się bycie bogatym. Trzeba też rozgraniczyć biednych i niezaradnych życiowo od cwaniaków i żuli. Ci ostatni mają do perfekcji opanowane możliwości uzyskania kaski z różnych zapomóg bo się należą.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 46 17 dni temuocena: 63% 

    Polityka socjalna państwa nie powinna funkcjonować w oderwaniu od rzeczywistości. Powinna byc pochodną możliwości państwa i potrzeb faktycznych beneficjentów. Rozdawanie na lewo i prawo różnego rodzaju środków z budżetu państwa prowadzi albo do upadku polityki podatkowej - po co pobierać podatki skoro one wracają do podatnika pomniejszone o koszty administrowania pieniądzem - albo do zachowań patologicznych - po co praocwać skoro nadopiekuńcze państwo i tak mi pomoże z pobranych komuś podatków. Rolą panstwa jest wspeirać rzeczywiście potrzebujących lub wspeirac polityki służące rozwojowi państwa i jego społeczności (np. wzrost poziomu wykształcenia czy dostępu do dóbr kultury). Normalne państwo to nie "Janosik" a jedynie kreator możliwości rozwoju kżdego z nas. Janosikowanie zawsze prowadzi do wzrostu oczekiwań przy minimalizacji wysiłku.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 45 18 dni temuocena: 50% 

    Lewactwo samo propaguje inosi tatułaże ,a Nawrocki ni może bo chyba to zagraża Polsce .Nie ośmieszajcie się!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Ech 44 17 dni temuocena: 75% 

    Tatuaże zawsze kojarzyły się z patologią, która miała kontakt ze środowiskiem więziennym. Niestety teraz wstrzykiwanie sobie w skórę substancji barwiącej stało się popularne. To nie jest żadne lewactwo, tylko modna i szkodliwa głupota, podobna do palenia jakichś elektronicznych fajek. Do tego jeszcze napompowane usta u kobiet... Tragedia, coraz trudniej znaleźć naturalne i normalnie wyglądające osoby.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Profesor 43 18 dni temuocena: 100% 

    Pisze się TATUAŻE.Chyba pod górkę było do szkoły.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 42 18 dni temuocena: 100% 

    Do obserwatora z miasta . To dlaczego ponad 50% ten rząd ocenia skandalicznie. Bo znów pan mądry obserwator będzie mówił ,że ciemnogród. Myślcie tak dalej.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 41 17 dni temuocena: 100% 

    Daleko mi do znajomości tematu na poziomie "Obserwatora z Miasta" ale przyznam, że podał kilka faktów trudnych do zanegowania. Przyznam się, że do napisania komentarza zainspirowały mnie określenia typu "ciemnogród" ponieważ nie bardzo rozumiem kogo można tak określić. Każdy z nas, w oparciu o posiadaną wiedzę i zdobyte informacje, kształtuje swóje wyobrażenie otaczającej rzeczywistości. Jeśli ktoś nie chce używać np. komunikatora inernetowego nie znaczy to, że jest kimś gorszym od publikującego tam zdjęcie wczorajszej kolacji. Każdy ma prawo do wygłaszania swoich opinii a ich treść nie daje powodów do tak radykalnych osądów. Nie dajmy sie zwariować, nie idźmy drogą kłócących się o wszystko polityków czy telewizyjnych gadających głów bo przstaniemy myśleć samodzielnie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 40 18 dni temuocena: 43% 

    To co mają dalej popierać tego ,który nic nie zrobił dla nich ,więcej zawsze kiedy Po dojdzie do władzy Wieś jest poniżana. To kogo mieli poprzeć?Bo oni bardziej wykształceni , czy od tego zależy mądrość i szacunek dla drugiego człowieka. Widopcznie pan Nawrocki wzbudza takie zaufanie i jeżeli zostanie prezydentem napewno nie będzie kpił z ludzi ciężkiej pracy . Nie mówcie ,że oni coś zrobili dla tych zwykłych obywateli. Kłamstwo , kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Zasmucony 39 17 dni temu

    Z uporem godnym podziwu każda Pana odpowiedź sprowadza się do tezy, że tamci byli źli. Jak na razie żaden z pozostałej dwójki nie zrobił nic jako Prezydent Polski bo żaden nim jeszcze nie był. O ile przed drugą turą wyborów jestem skłonny uznać nawet taką argumentację to przypominam, iż pierwsza wręcz opływała obfitością kandydatów. Naprawdę chce mi Pan powiedzieć, że z trzynastu możliwych wyborów wzbudził Pana zaufanie akurat ten kandydat o którym nawet Pan nie jest w stanie powiedzieć nic konkretnego? Zakłada Pan, że na pewno nie będzie On kpił z ludzi ciężkiej pracy, teza fałszywa o tyle, że już okazał brak szacunku dla suwerena. Jeszcze jedno, wszyscy pracujemy ciężko, jedni fizycznie drudzy intelektualnie i mimo, iż różnimy się w ocenach i wyborach chcemy tyko dobrze dla Polski. Myślę, że wyczerpaliśmy temat i mimo, iż czasem ponosiły nas emocje i zapewne pozostaniemy przy swoich zdaniach, było warto bo można się "pięknie różnić", a na koniec i tak uszanować wolę większości.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 38 17 dni temuocena: 60% 

    Pan Nawrocki nie będzie kpił? On już zakpił startując w wyborach na Prezydenta RP! Jak można stawiać Pana Nawrockiego w jednym szeregu z Prezydentami takimi jak Kaczyński czy Kwaśniewski? O mężach stanu klasy Prezydent Wojciechowski, Generał Sikorski, Stanisław Mikołajczyk, Marszałek Rataj czy Premier Witos nie wspominając. Ale co do jednego zgoda - w drugiej turze nie ma kandydata na Prezydenta RP. Mimo to wyboru dokonać trzeba - ja sznuję wybór Pana Jana choć się z nim nie zgadzam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 37 18 dni temuocena: 33% 

    To co mają dalej popierać tego ,który nic nie zrobił dla nich ,więcej zawsze kiedy Po dojdzie do władzy Wieś jest poniżana. To kogo mieli poprzeć?Bo oni bardziej wykształceni , czy od tego zależy mądrość i szacunek dla drugiego człowieka. Widopcznie pan Nawrocki wzbudza takie zaufanie i jeżeli zostanie prezydentem napewno nie będzie kpił z ludzi ciężkiej pracy . Nie mówcie ,że oni coś zrobili dla tych zwykłych obywateli. Kłamstwo , kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Zyczliwy 36 18 dni temuocena: 64% 

    Zapomnieliście dodac, ze Raf wygral tez w zakladach karnych, w Niemczech, Rosji i Bialorusi :)

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Aż się boję. 35 13 dni temu

    Obiecał po wyborach ich wypuścić ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Gość 34 18 dni temuocena: 100% 

    OMG

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 33 18 dni temuocena: 60% 

    Masz wyższe wykształcenie to nawet możesz okłamywać ludzi no -stop ,ale zaliczasz sie chyba do elity .Smieszne! a ja ci mówię ,że tam gdzie nie ma kłamstwa ,to nawet jak jest ciężko to też daje się radę . Dlatego tak jest ,,,że króluje kłamstwo. Wolę nie być w takiej elicie

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~BezKomentarza 32 18 dni temuocena: 33% 

    Z sondażu Ipsos wynika, że 37,8 proc. wyborców po licencjacie lub z wykształceniem wyższym zagłosowało na Rafała Trzaskowskiego. Dla porównania w tej grupie wyborców Karol Nawrocki zdobył 19,5 proc. 51,7 proc. wyborców z wykształceniem podstawowym zagłosowało na Karola Nawrockiego, a 15,8 proc. na Rafała Trzaskowskiego. Na wsi zdecydowanie wygrał Karol Nawrocki, gdzie zdobył 37,2% głosów. Skierniewice, wykształcenie wyższe, nie głosowałem - ponieważ nie oglądam się na innych. Zanim pójdziecie głosować na kogoś, spójrzcie na siebie, i uświadomcie sobie do jakiej kategorii się zaliczacie, i czy to powód do dumy...

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Aaa 31 17 dni temuocena: 0% 

    "Ha ha śmieszne nie ważny papier ale to co w głowie", tak, ale można uznać, że lepiej mieć wykształcenie wyższe niż podstawowe, i statystycznie wyższe zarobki, poziom życia, wpływ w społeczeństwie, mają ci z najbardziej wykształceni niż ci najgorzej wykształceni. Na przykładzie głosowania tych dwóch grup widać wyraźnie, że ci najgorzej wykształceni chcą, żeby im jak najwięcej dawać (500+/800+). Ci z wykształceniem wyższym wiedzą, że rozdawanie generuje drożyznę, i każdy powinien mieć tyle, na ile zasłuży własną pracą - co jest niewygodne do przyjęcia przez najgorzej wykształconą grupę, której nie chciało się uczyć, żeby mieć dobrą pracę... wolą dostawać i wierzyć, że politycy dają pieniądze, które można obiecać i dawać ludziom, biorąc je "z nieba".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Osoba obiektywna 30 18 dni temu

    Ha ha śmieszne nie ważny papier ale to co w głowie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Tyle 29 18 dni temuocena: 67% 

    "wyborców po licencjacie lub z wykształceniem wyższym" - licencjat to wykształcenie wyższe jak inżynier, magister to pierwszy stopień naukowy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 28 19 dni temuocena: 92% 

    "Czasami mi sie wydaje, że ten kraj jest chory psychicznie" -Wisława Szymborska Laureat Literackiej Nagrody Nobla.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 27 19 dni temuocena: 58% 

    Popatrz co ci rządzący zrobili z rolnikami nawet Tusk będąc w sejmie nie poszedł do strajkujących rolników tylko wychodził innym wyjsciem. Oni takich kawalerek to z czyścicielami wyprowadzili setki. Aż kobieta straciła życie.Oczywiście że niemoł nic zrobić bo nie był w polityce . A Trzaskowski już jest wiele lat i co zrobił . Dla nich rolnik to zawsze coś gorszego ,bo oni to inteligenci ,których rolnicy utrzymują.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Zasmucony 26 18 dni temuocena: 60% 

    Niestety Pana odpowiedź w żaden sposób nie odnosi się do postawionego pytania, natomiast w przeważającej większości nawiązuje do oklepanej argumentacji: "... a bo poprzednicy też tak robili." Zakładając, na potrzeby tej konwersacji, że ma Pan rację, czy to, że ktoś wcześniej był np. złodziejem, bandytą, gwałcicielem usprawiedliwia podobne działania jego następców? Dla mnie absolutnie nie! Dlatego pytam ponownie, skoro, jak Pan napisał:"... nic nie mógł zrobić bo nie był w polityce", czym zasłużył sobie na życzliwość mieszkańców wsi nie robiąc dla Was nic?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 25 19 dni temuocena: 73% 

    Pamiętam jak poprzednio rządzący otwierali szeroko granice dla wagonów zepsutej kukurydzy, zjełczałego oleju słonecznikowego i spleśniałych malin, jak witali ukraiński kapitał wchodzący do Polski przez szeroko otwartą i niestrzeżoną granicę. Pamiętam jak rozdawano chojnie zasiłki nie sprawdzając nawet czy Ukraińcy są jeszcze w Polsce czy już w Szwecji czy Niemczech.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Zasmucony 24 19 dni temuocena: 50% 

    Jeżeli dotychczasowe historie pana K.N. pozostają wyborcom obojętne i nie przeszkadza im kandydat z kapelusza, który delikatnie mówiąc, często mija się z prawdą - trudno. Przypomnijcie mi tylko co On właściwie zrobił dla wsi, że zaskarbił sobie Waszą życzliwość, bo przecież jest kandydatem obywatelskim, nie zasiadał w Sejmie i nie należy do żadnej partii? Tylko proszę oszczędźcie mi: "...a Tusk..., a Trzaskowski ..." itp., konkrety z zachowaniem kultury wypowiedzi.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator z miasta 23 18 dni temuocena: 73% 

    No to po kolei: piatka dla zwierzat autorstwa PiS, Zielony Ład autorstwa komisarza Wojciechowskiego z PiS, schematy autorstwa PiS, brak reakcji na ASF i Ptasią Grypę - PiS, bezcłowy import z Ukrainy - PiS, Afera ze skupem jabłek do Eskimosa - PiS, pieniądze wyrzucone w błoto na restrukturyzację mleczarni senatora - PiS, "nie sprzedajcie bo ceny wzrosną" - PiS, zniesienie ogrniczeń w handlu z Ukrainą - PiS, i mogę tak jeszcze długo ale po co, skoro K.N. obrońcą polskiej wsi jest.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 22 19 dni temuocena: 86% 

    Jeśli mogę to proszę o uszczegółowienie pytania o frazę - "co on wogóle zrobił zgodnie z prawem?"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Tyle 21 19 dni temuocena: 92% 

    Wybór w Polsce tradycyjny - dżuma lub cholera.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Skierniewiczanin 20 20 dni temuocena: 71% 

    Wszędzie trafiają się ludzie którzy dadzą się oszukać czy to na wsi czy w mieście. Sądząc po wyborach to co 3 Polak jest idiotą. Jak można głosować na tą zakłamaną, zdradziecką, niemiecką, szuję. Przecież wiadomo co będzie. On nawet jednego słowa nie dotrzyma tak jak Tusk czy Sikorski. Mam nadzieję tylko,że drugą turę zwycięży Polak a nie żyd

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 19 19 dni temuocena: 63% 

    Pewnie komentarz napisałeś po wyjściu z Kościoła Rzymsko-Katolickiego.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Jan 18 20 dni temuocena: 64% 

    myślę ,że w drugiej turze wieś w 100% poprze Nawrockiego , nie będą nas wyzywać od ciemnoty, A zdrugiej strony Trzaskowski będzie mówil o wspolnocie jak zwykle ściema . Ludzie na wsi są mądrzejsi jak myślicie.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Pani ze wsi. 17 20 dni temuocena: 75% 

    Nie ma co ukrywać, ludzie na wsi myślą, a miasto chce uchodźców i zagłosowało jak widać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 16 20 dni temuocena: 81% 

    Ciemnota i tumany już nieraz ratowały Polskę i miastowych oświeconych. Jak się nie wstydzicie głosować na człowieka który nie wie kim jest raz zdejmuje krzyże ,drugi raz go wiesza raz popiera związki partnerskie drugi raz odcina sie i wuiele innych rzeczy . Usiądżcie i przypomnijcie sobie co jest prawdą. Nawet fizycznie w tej kampanii wysiadł. opanujcie się gdzie ten ciemnogród

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 15 19 dni temuocena: 80% 

    Lepiej jest błedy naprawiać niźli w błędzie trwać. I taka to różnica. Jeden popełni błąd i stara się naprawić, inny nawet w kłamstwie nie widzi nic złego. O niejasnych konotacjach nie wspomnę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~ob1 14 20 dni temuocena: 39% 

    Jedną ręką głosują za wyjściem z UE, a drugą biorą dotacje z UE. To się nazywa pzerność?

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 13 19 dni temuocena: 69% 

    Bo to jest tak. Pieniądze to dać powinni bo się nam należą ale już zasad na jakich dają to przestrzegać nie musimy bo to ucisk i tyrania brukselska. Taka to moralność. I dziwić ie powinno poparcie dla kandydata kierującego sie taką moralnością - do południa czysty i prawy człowiek, po południu cwaniaczek i kłamczuszek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Sagan 12 20 dni temuocena: 31% 

    Nie od dziś wiadomo że w pod skierniewickich wsiach mieszka ciemnota i tumany

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Gość 11 18 dni temuocena: 100% 

    A twoi najbliżsi to skąd pochodzą,z księżyca czy z innej planety?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 10 19 dni temuocena: 100% 

    Ale piszesz o tych, co tam mieszkali od zawsze, czy o tych, którzy działki kupili i domy postawili bo w mieście ciasno?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Tuman 9 20 dni temuocena: 69% 

    Szykuj pokój dla uchodźców.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mirek 8 20 dni temuocena: 73% 

    Wielce oświecone Skierniewice wypatrujące uchodźców na rzece w parku. Mamy brać z was przykład?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~jeden z Was 7 20 dni temuocena: 90% 

    Polska podzielona! A wydaje się, że mając nawet niewielką (zwłaszcza dzisiaj w zglobalizowanym świecie) wiedzę łatwo dokonać właściwych wyborów co jest dobre dla Polski!. Prawdę zawsze rozstrzyga historia. Ta zaś jest dla rodaków przygnębiająca - zbyt dużo przelanej krwi. Szkoda, że tak mało rodaków się na tym zastanawia.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Obserwator 6 19 dni temuocena: 92% 

    Bo my potrafimy tylko pomniki bohaterom o wątpliwych zasługach stawiać i cierpieć po kolejnychprzegranych bitwach nie wyciągając wniosków z bitew przegranych wcześniej. A jak nie mamy sie o co wadzić to poróznimy się o odcień bieli i czerwieni.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Mieszkaniec 5 20 dni temuocena: 74% 

    A jednak ludzie nie są tacy głupi jak piszecie. Chyba Trzaskowski większy kłamca jak Nawrocki.Wstyd ,że tego nie widzicie! Co dobrego zrobili przez półtora roku ,usiądż izastanów się. Tak jak Tusk potraktował rolników ,nawet w sejmie do nich nie wyszedł tak mu się odwdzięczyli. Brawo!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Samiec Alfa 4 20 dni temuocena: 100% 

    Zamieściłeś na naszym portalu komentarz, który został usunięty, z uwagi na niezgodność z regulaminem świadczenia usług przez eglos.pl (zapoznaj się tutaj)

    • użyłeś słów wulgarnych
    • treść komentarza jest rasistowska, antysemicka, propagująca przemoc i nienawiść, raniąca lub godząca w czyjś system wartości, poczucie estetyki i dobrego smaku, uczucia, a także uczucia religijne lub w inny sposób łamiąca prawo,
    • komentarz ma charakter kryptoreklamy lub zawiera dane osobowe.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • Gość
    ~Bezzz 3 20 dni temuocena: 44% 

    Jednym słowem alfonsi, sutenerzy, łowcy kawalerek górą na wsiach. Ciemnogród jednak u nas panuje.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Krzysztof K 2 20 dni temuocena: 70% 

    Tak tłumacz porażkę swojego kandydata. Jedyna na co cię stać. Może tak bardzo ich ten twój kandydat zmieniający ciągle poglądy nie przekonał.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • Gość
    ~Kolo 1 20 dni temuocena: 45% 

    To prawda

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
tel. 603 755 223 lub napisz kontakt@glossk.pl

KUP eGŁOS

WYBORY

Spotkanie komitetu referendalnego w Bolimowie....

Próba sił czy obywatelska korekta? Marzena...

Analiza wyników wyborów prezydenckich w powiecie...

Wyniki II tury wyborów prezydenckich w...

Jak głosowali mieszkańcy dzielnic FELIKSÓW i...

Niespodzianka na Rawce: Karol Nawrocki wygrywa w...

Zadębie w Skierniewicach – jak rozłożyły się...

Wyniki wyborów w centrum Skierniewic: frekwencja,...

Jak głosowali mieszkańcy osiedla Widok?...